Mituri, stereotipuri despre antreprenori
Sunt multe mituri, multe clișee multe stereotipuri despre antreprenori atât în România cât și în ceea ce privește mitologia globală, cu privire la antreprenoriat. Probabil că unele dintre cele mai importante sunt legate de modul cum anumiți antreprenori își asumă riscuri exagerate și se spune că asemenea antreprenori au reușit tocmai pentru că și-au asumat asemenea riscuri uriașe pe care alt antreprenor nu și le-au asumat. Părerea mea este că acesta este un stereotip dar este în mod evident o abordare greșită pentru că în realitate dacă stăm să ne uităm la majoritatea dacă nu la toți antreprenorii de succes ei nu sunt oameni care își riscă orice într-o afacere.
Sunt oameni care riscă anumite lucuri intr-o afacere dar lucruri pe care le pot administra le pot controla au un anumit tip de control asupra lor. Altfel dacă îți asumi riscuri pentru lucruri pe care nu le poți controla în niciun fel. Probabil că sfatul meu ar fi mai curând decât să deveniți antreprenori să jucați la loto sau să faceți alte investiții extrem de riscante, speculative, piramidale, unde evident Riscurile sunt uriașe. Dar unde nu trebuie să demonstrezi valoarea ca antreprenor pur și simplu sper să ai noroc.
Așa cum am zis la început, ca la loto, un alt mit, o altă legendă despre antreprenori este că anumiți antreprenori au făcut foarte mulți bani și au avut foarte mult succes doar pe baza unei idei. Asta este o greșeală și cumva e o greșeală care este perpetuată inclusiv de media. Pentru că sună foarte frumos să auzi că un anumit antreprenor, de la Edison cu becul electric, până la Steve Jobs cu Apel sau Bill Gates cu Microsoft sau Mark Zuckerberg cu Facebook au avut o idee extraordinară și după aceea cum se spune, restul este istorie. Adică n-a mai fost mare lucru de făcut, pur și simplu ideea respectivă i-a făcut milionari miliardari și bineînțeles antreprenori de mare succes.
Niciodată nu este cu adevărat așa pentru că în realitate și asta este demonstrat și de experiența practică a tuturor culturilor antreprenori din lume și de relatările acestor antreprenori despre care se spune că au avut idei geniale, care au recunoscut cu toții că de fapt valoarea cea mai importantă în afaceri antreprenoriale este în execuție, este în modul cum implementezi și cum duci la bun sfârșit o idee, fie ea o idee care are să zicem așa o relevanță semnificativă în piață, din punctul de vedere al unui produs, al unui serviciu, al unei nevoi care trebuie satisfăcute în piață. Implementarea și execuția sunt cele mai importante lucruri în succesul de afaceri și acestea sunt doar două dintre miturile importante asociate cu antreprenorii.
Postează un comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.