Evrikaaa.ro

Cinci greșeli fatale pentru afaceri

Greșelile pe care orice antreprenor, fie la început de drum, fie cu experiență trebuie să le evite pentru a construi un adevărat business de succes.

în capitolul al șaptelea al cărții Antreprenoriat vorbesc, în mod specific despre ceea ce eu am identificat ca fiind, cele cinci greșeli fatale pentru afaceri antreprenoriale. În primul rând și în modul cel mai important, greșeala fatală pentru business-urile antreprenoriale este să fie pornite și dezvoltate de echipe antreprenoriale nepotrivite. Ce înțeleg prin o echipă antreprenoare nepotrivită? Înțeleg oameni care au aceleași abilități sau nu au abilitățile complementare potrivite pentru a porni o afacere. Fie oameni care nu au valori asemănătoare unii sunt harnici, alții sunt leneși unii sunt cinstiți, alții sunt necinstiți.

Diferențe de valori semnificative care niciodată nu pot să genereze succes antreprenorial și vor genera de fapt, de obicei probleme, separări în business și de cele mai multe ori insolvențe, falimente și sfârșitul afacerii înainte ca aceasta să-și fi realizat obiectivele și bineînțeles se întâmplă să fie chiar cele două împreună, adică oamenii care pornesc o afacere împreună să nu aibă nici aceleași valori și să nici nu aibă abilitățile potrivite. A doua greșeală antreprenorul fatală este intrarea pe o piață fără oportunități iar asta se referă la mai multe aspecte. Pentru că pe de o parte am văzut antreprenori care cumva să zicem așa pe românește se aruncă în urma trenului, e o zonă și o verticală de business care deja e în declin, a trecut de maturitate nu mai sunt oportunități acolo cererea scade și tocmai atunci încep să dezvolte o afacere in zona respectivă.

E o greșeală, o greșeală foarte mare. Trebuie identificată oportunitatea din perspectiva pieței. Sunt alții care intră în piețe care s-ar putea să fie o piață interesantă, deci nu sunt la sfârșit de drum, dar în același timp sunt piețe de nișă care sunt mult prea mici pentru a justifica o afacere viabilă, nișe mult prea înguste și asta e o problemă iarăși pe care am văzut o multe alte lucruri care pot să fie legate de idei interesante de dezvoltarea unei afaceri dar care când sunt analizate din perspectiva pieței și piața înseamnă și tendințele pieței și dimensiunea pieței și concurența de pe piață.

Dacă identificăm probleme pe oricare dintre aceste aspecte importante ale pieței atunci e bine să ne gândim de două ori. A treia greșeală fatală pentru antreprenori este că nu iau decizii la timp, iar cea procastinare care e în firea omului, majoritatea oamenilor încearcă să amâne deciziile importante și cu cât o decizie mai importantă cu atât e amânată mai mult pentru că nu avem suficiente informații, pentru că ne gândim că poate a doua zi sau peste o săptămână sau peste două săptămâni problema se va rezolva de la sine nu se rezolvă niciodată sau ne gândim că peste o săptămână două săptămâni nu va mai exista acea problemă sau că vom găsi soluția potrivită dacă așteptăm un pic mai mult.

Toate aceste lucruri care repet, în esență sunt legate de epocă, sunt probleme, sau pot să devină probleme fatale pentru afaceri chiar dacă antreprenorii sau antreprenorii care dețin și conduc acea afacere își fac, în afara de asta, își fac bine treaba, nu amânați luarea deciziilor importante de business în afacerile voastre. A patra greșeală fatală este legată cumva de a treia, în sensul în care sunt antreprenori care iau decizii foarte repede poate uneori prea repede dar după aceea nu măsoară impactul acelor decizii nu văd ce erori, ce greșeli, ce probleme au generat acele decizii pentru că deciziile sunt legate de rezultatele lor iar dacă rezultatele lor nu sunt cele pe care ni le dorim avem posibilitatea să corectăm poate în mai multe iterații, dar să facem corecturi.

Dacă ignorăm rezultatele deciziilor noastre nu vom putea să corectăm greșelile pe care le-am făcut și deci nu vom învăța din greșeli. Așa că această a patra greșeală fatală e, să zicem, să nu înveți din greșeli și să nu corectezi ceea ce ai învățat din greșeli pe baza deciziilor anterioare. La final a cincea greșeală fatală care poate să pară un pic anecdotic este să ne imaginăm că așa cum în viață în general șansa are un anumit rol în business ea nu are niciun rol.

Cred că toți cei care au avut succes în afaceri pot să spună într-o oarecare măsură că la momentele din cel puțin au avut un anumit tip de șansă că s-au întâlnit cu persoana potrivită cu care au făcut-o în parteneriat cu care au dezvoltat o afaceri sau o echipă extraordinară că au găsit un concept interesant pe care l au putut pune pe piață la momentul potrivit în locul potrivit. Produsul potrivit. Da toate aceste lucruri ține și de șansă în același timp însă aș încheia prin a zice că în opinia mea, șansă cel puțin în business este și cea pe care și-o face antreprenorul. Ne creăm propria soartă ne creăm propriul noroc ne aducem un pic mai aproape șansa de noi prin atitudine, prin modul cum ne raportăm la concurență la piață și la echipă. Dacă atitudinea noastră este cea potrivită evident și dacă toate celelalte lucruri sunt corect puse în ordine în companie atunci șansa va fi mai aproape de noi.

Postează un comentariu

Bucuresti, Bd-ul Iuliu Maniu 0733 673 555 redactia@evrikapublishing.ro
Facebook