Evrikaaa.ro

Managerul de vânzări și generația Z

N-o sa uit niciodata o strofă pe care bunica mea mi-o recita mereu „soarele rotund și palid, se strevede printre nori ca un vis al tinereții printre anii trecători”. Toți am fost tineri la un moment dat și ce bine a fost. Ce facem acum în situația asta în care nu mai suntem noi asa tineri, în schimb trebuie să lucrăm cu niște oameni foarte tineri și în speță Generația Z, asta ultima.  Că ne uităm câteodată la ei și ni se pare parcă că nu mai au foame, nu mai au dorință, nu mai au dedicare, nu se mai agită la fel de mult cum ne ajutăm noi când eram la rândul nostru tineri și noi totuși trebuie să lucrăm cu acești oameni. Păi, în primul și în primul rând trebuie să acceptăm faptul că nu, nu că sunt dificili ei sau că e dificil de lucrat cu ei, ci trebuie să acceptăm faptul că este diferit.

Ei sunt diferiți și modul în care lucrăm cu ei trebuie să fie diferit. și aici putem să ne uităm inclusiv în zona aceasta de stiluri de comportament. De ce? Fiecare dintre noi are un stil de comportament hai să zicem natural facem lucrurile într-un anumit fel, dar am stat întotdeauna să ne gândim, de ce facem noi lucrurile în felul acesta? Și poate un prim pas important este ca fiecare dintre noi să conștientizăm felul în care facem lucrurile. Pasul următor este să ne uităm la oamenii cu care noi lucrăm și să înțelegem care este stilul lor de comportament.

De ce- pentru că așa cum zicea într o reclamă la Mobexpert, din fericire suntem diferiți. Acuma nu toți oamenii sunt ca noi. Noi putem să ne dorim. Dacă ar fi toți oamenii cam ca noi am ști exact ce să facem, cum să facem, ce să spunem ca să avem succes cu ei. Dar oamenii sunt diferiți și atunci pasul unu e să înțelegem noi care este stilul nostru de comportament. Pasul doi e să înțelegem care este stilul de comportament al celor cu care noi interacționăm.

Pasul 3 și cel mai important este cum ne adaptăm stilul nostru de comportament natural la stilul de comportament al celui cu care eu interacționez. De ce vreau să fac lucrul ăsta? Ca să obțin maximum de rezultate. Oamenii cumpără de la oamenii pe care îi plac. Dacă eu mă comport în stilul meu natural cu absolut toți oamenii, unii o să mă placă, unii nu o să vă placă, cu unii o să am succes, cu unii nu o să am succes. Haine în mod conștient să mă îmi adaptez stilul de comportament pe stilul de comportament al celor cu care eu interacționez.

Mă uit la Generația Z, dar hai să nu mă uit la ea ca la o generație uniformă, toată lumea e la fel, chiar și acolo oamenii sunt diferiți. Hai să mă uit la stilul de a fi al fiecăruia dintre ei de personalitate, de comportament și să încerc în mod natural să mă, să mă plieze pe stilul respectivului. Generația Z are nevoie de un mentor, mai important decât orice altceva. Se uită la tine la managerul lui ca de la un om de la care are ce să învețe și care poate să îl ajute pe el să se dezvolte și asta este rolul tău să faci lucrul ăsta să-l ajuți pe om să se dezvolte să-i oferi contextul acesta. Nu fi surprins dacă au foarte multă încredere în ei.

Eu interacționezi cu oameni tineri care au doi ani de vânzări, trei ani de vânzări și atitudinea lor este le-am văzut pe toate, le-am experimentat pe toate. Suntem super super profesioniști, suntem super experimentați, după doi ani. Asta este atitudinea lor. Nu e nicio problemă, este o atitudine, nu trebuie să ne punem problema dacă este o atitudine corectă sau greșită, este atitudinea pe care ei o au. Ce putem să facem noi în schimb este o canaliza în direcția potrivită

și atunci când vine vorba de Generația Z, în primul rând conștientizează că sunt diferiți, în al doilea rând hai să creăm acele punți să vedem cum ne adaptăm noi stilul nostru de a fi și de comportament și de management pe felul de a fi al oamenilor. Asta dacă vrem să obținem tot ce se poate obține din interacțiunea cu ei. Oamenii cumpără de la oamenii pe care îi plac. Rolul nostru e să îi facem pe acești oameni să ne placă. Succes!

Postează un comentariu

Bucuresti, Bd-ul Iuliu Maniu 0733 673 555 redactia@evrikapublishing.ro
Facebook