Drumul de la idee la oportunitate
Drumul se la idee la o oportunitate, în business este de cele mai multe ori un drum lung, un drum relativ riscant și un drum presărat cu multe probleme, provocări, atât din perspectivă financiară, cât și din perspectivă umană.
Singura zonă de business în care putem să vorbim de la un drum relativ rapid, de la idee la conceptul
creativ, către identificarea și fructificarea oportunitățile de business este ceea ce numim industrii creative sau business-uri creative. Din acest punct de vedere, interesant de văzut că în România și asta am punctat și în cartea mea de antreprenoriat.
Drumul se la idee la o oportunitate, în business este de cele mai multe ori un drum lung, un drum relativ riscant și un drum presărat cu multe probleme, provocări, atât din perspectivă financiară, cât și din perspectivă umană. Singura zonă de business în care putem să vorbim de la un drum relativ rapid, de la idee la conceptul creativ, către identificarea și fructificarea oportunitățile de business este ceea ce numim industrii creative sau business-uri creative.
Din acest punct de vedere, interesant de văzut că în și asta am punctat și în cartea mea de antreprenoriat suntem în această paradigmă a antreprenorilor care își doresc și mulți dintre ei într-adevăr reușesc să aibă succes în suri creative. Business-urile creative sunt cele din categoria, IT, software, de exemplu și aici România performează foarte bine, aș putea spune chiar că excelează. În publicitate, arhitectură, design, modă și multe alte zone care sunt creative și în care de obicei s-urile românești performează peste media națională și generează și rezultate economice frumoase dar și anumite inovații foarte interesante în toată zona respectivă.
Când vorbim însă despre business-uri nu mai sunt atât de creative, care solicită investiții mari de capital și perioade lungi de timp pentru a ajunge de la o idee la fructificarea unei oportunități, atunci trebuie să aplicăm cu mare atenție toate regulile de business. Iar aici mulți dintre antreprenorii români. fie nu le cunosc și nu au posibilitatea să le afle în timp util, astfel încât fac greșeală după greșeală până când nu reușesc să ducă mai departe dezvoltarea businessului lor, fie încearcă să identifice problemele și să le rezolve, dar se izbesc de alte situații care sunt de asemenea destul de complicate în România legate de posibilitatea de finanțare a unor afaceri care au nevoie de finanțare semnificativă.
Din acest punct de vedere, cred că, multe, multe sfaturi interesante se găsesc chiar în în cartea de antreprenoriat, iar acolo vorbim despre toate fazele, de la o idee, ceva foarte simplu de fapt și care în esență, așa cum e, o spun întotdeauna, nu are o valoare intrinsecă, pentru că o idee, are o valoare care este direct proporțională cu gradul de implementare, aplicare în practică a acelei idei, Iar dacă nu e decât o idee fără niciun fel de aplicare, probabil că nu are prea mare valoare.
Dar de la acea idee într-adevăr trecând prin câțiva pași importanți și obligatorii putem să ajungem la identificarea, cuantificarea oportunității și apoi la transformarea ei într-un business real care să fructifice din perspectivă de business și financiară acea oportunitate.