Descriere
Despre carte
Orice acțiune a adulților care are un impact asupra copilului nu este lipsita de o rezonanța psihica in individualitatea sa. Aceasta persista in timp și condiționeaza alte manifestari observabile la copil. Orice acțiune educaționala izvoraște dintr-un concept pedagogic al adultului sau din ideea, ca influența pe care o exercita asupra copilului este pozitiva și duce neaparat la efectul scontat.
Erorile comise de adulți in procesul educațional sunt urmare a unor principii ce nu corespund unor rigori impuse de acest proces: de la idei greșite, prejudecați ori o mentalitate invechita, pana la un modernism prost ințeles.
Greșelile „educaționale” ale adulților pot fi lesne observate in evoluția ulterioara a copilului: de la situații de eșec școlar și social, conflicte cu cei din jur, insatisfacții pe diverse planuri, multiple dificultați de adaptare sociala la un mediu schimbator, la sentimente de singuratate, timiditate etc, pana la depresii, nevroze și alte tulburari psihice grave.
O modalitate eficienta de prevenire a acestor efecte nedorite este o informare corecta și la timp a parinților, extinsa atat asupra aspectelor importante referitoare la dezvoltarea normala a copilului, cat și asupra atitudinilor corespunzatoare care sunt cultivate acestuia. In mod evident, parinții au nevoie de cunoștințe și competențe cu privire la particularitațile de varsta ale copilului, lumea lui interioara, așteptarile, conținutul, caracterul influențelor și acțiunilor intreprinse cu succes. (Zinaida Soroceanu)
Despre autor
Expert in educație și comunicare relaționala, Fondator la „Școala Parinților”, mama cu trei copii.
Recenzii
Nu există recenzii până acum.